پنل تکرار کننده

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
پنل تکرار کننده

این دستگاه علاوه بر چراغهای نشان دهنده عملکرد واشکالات هر مدار قادر است خطوط ارتباطی خود را نیز حفاظت نموده و اشکالات بوجود آمده را با یک چراغ چشمک زن مشخص نماید. این دستگاه کلیه عملیاتی را که در سیستم اعلام حریق بوقوع می پیوندد و روی دستگاه کنترل اصلی نشان داده می شوند تکرار کرده و محل دقیق آتش سوزی و یا خطوط معیوب را مشخص می نماید و امکان کنترل و بازرسی کل سیستم را فراهم می آورد.
این دستگاه جهت مانیتورینگ و نمایش وضعیت پنل اصلی اعلام حریق در مکانی دیگر است که نشان دهنده وضعیت عادی ، خطاها و حریق های سیستم است . این پنل صرفا جهت نظارت بوده و کنترل و برنامه ریزی سیستم از این طریق امکان پذیر نمی باشد .

پمپ آتش نشانی صماکو

پمپ آتش نشانی به پمپ‌های گریز از مرکزی گفته می‌شود که دارای دِبی بالا در فشار حدود ۸ الی ۱۲ بار است و برای خاموش کردن آتش به‌کار می‌رود. پمپ آتش نشانی بعضی از آنها از نوع توربینی با محور عمودی هستند در حالیکه بقیه، پمپ های گریز از مرکز هستند، “استاندارد NFPA20 با نام پمپ های ایستگاهی برای محافظت در برابر آتش” (ویرایش 2016) در حکم مرجعی موثق، آخرین الزامات و سایر اطلاعات را درباره پمپ های آتشنشانی ارائه می دهد. ضمائم A و B – که جزو استاندارد NFPA20 نیستند – رئوس ارزشمندی درباره طراحی، نصب، آزمایش و نگهداری و عیب یابی پمپ های آتش نشانی بیان می کنند موتور محرک این گونه پمپها میتواند الکتریکی یا بنزینی و دیزلی باشد. از انجایی که پمپهای اتشنشانی باید همیشه اماده بکار باشند ، ازتابلو برقی وپرشر سویچ واکومولاتوریا منبع تحت فشار برای روشن نمودن پمپ با موتور الکتریکی در لحظه موردنیاز استفاده میگردد. در بعضی سیستمها به دلیل نشتی اب از اتصالات ویا شیر ها و سوپاپ ویا اشکالات دیگر پس از پایین امدن فشار اکومولاتور پمپ شروع بکار نموده تا فشار مورد نیاز جهت خاموش کردن پمپ تامین گردد. از انجایی که الکترو پمپ های اتش نشانی برای استارت کردن انرژی زیادی مصرف میکنند و همینطور در استارتهای زیاد استهلاک فراوانی خواهند داشت از الکترو پمپ کوچکتری که دارای فشار پمپ آتش نشانی اصلی باشد ولی دبی کمتری داشته باشد و با تنظیم پرشر سویچ دوم ودر موقع نشط کردن وکم فشار شدن ابتدا پمپ کوچک در مدار قرار گرفته و در صورت نیاز به دبی بیشتر پمپ اصلی کار خودش را شروع میکند. به اینگونه پمپهای کمکی جوکی پمپ گفته میشود. 

https://www.samaco.ir
محتوای بیشتر در این بخش: « آدرس پذیر متعارف »

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.