شرکت صماکو مجری خدمات آتش نشانی ، با اعتقاد به این که نیروی انسانی با ارزش ترین منابع و سرمایه در اختیار یک سازمان می باشد ، در راستای تحقق این آرمان ارائه خدمات مبتنی بر کیفیت بالا در توسعه پایدار ، برخورداری از محیط زیست سالم و ایجاد محیط کاری ایمن برای ذینفعان با سلاح دانش روز دنیا و اتکا به نیروی انسانی متخصص خود را متعهد به خدمت به آحاد جامعه میداند و در راستای ایمنی کشور گام به عرصه ای سخت و پر مسئولیت نهاده است.
MISSION
ما بعنوان یک شرکت خدمات ایمنی و آتش نشانی در کشور، متعهد شده ایم که منابع خود را در جهت توسعه محصولات و خدماتی که نیازهای مشتریان ما را پاسخ میدهد به کار گیریم. همچنین ما سازمانی بنا نهاده ایم که صداقت، کیفیت، تنوع،مشتری مداری، نوآوری و تعالی همراه با کار تیمی را ارج نهاده و ارتقاء خواهد داد.
Vision
ما می خواهیم اولین انتخاب برای مشتریان در خصوص خدمات آتش نشانی و HSE در کشور عزیزمان ایران باشیم . جایگاه متمایز برای مشتریان، همکاران و شرکای خود و بخصوص مردم که بهره برداران اصلی ما هستند در اهداف سازمانی خود ایجاد می کنیم و در رشد پایدار و امنیت جامعه ، مشارکت دائمی خواهیم داشت.
چشم انداز اشتراک گذاشته شده ما، نقشه راهی برای شناسایی تمام نقاط ضعف و توانایی های بالقوه ماست. این چشم انداز در حالی که ملزومات برای موفقیت های آینده را شناسایی می کند، نقاط قوت شرکت و موفقیت های گذشته را انگیزه ای در جهت تعالی اهداف شرکت قرار می دهد.
در همین راستا این شرکت با اعتقاد به سیستم های مدیریتی مفتخر به اخذ گواهینامه های IMS که شامل استانداردهای ISO9001-2015 و ISO14001-2015 و OHSAS18001-2007 ، شده و علاوه بر این استانداردها به دلیل اهمیت بهداشت، ایمنی و محیط زیست گواهینامه HSE-ME را نیز اخذ نموده است.
نهادینه سازی و ارتقاء فرهنگ HSE و صیانت از نیروی انسانی از طریق ساز و کار آموزش ، ارتقاء مهارت ها ، ایجاد انگیزش در کار ، ایجاد محیطی سرشار از صمیمیت ، هم افزایی و عاری از بیماری ها و حوادث شغلی در سازمان را بوجود می آورد.
خط مشی سیستم مدیریت یکپارچهIMS
شرکت صماکو ارائه کننده خدمات ایمنی و آتش نشانی (تامین تجهیزات،خدمات، مشاوره، اجرا، آموزش، ارزیابی ریسک ایمنی و حریق) به مشتریان تحت پوشش می باشد، جلب رضایت مشتریان، کاهش شکایات مشتریان و ذینفعان را جزء اصول اعتقادی خود می داند.
مدیر عامل شرکت در راستای اجرای سیاست های فوق، خط مشی شرکت را به شرح ذیل اعلام می دارد :
1- ارتقا سطح رضايت مشتريان از طريق سرلوحه قراردادن كيفيت ، صداقت ، امنیت و سرعت در تمامي فعاليت هاي شرکت و افزایش تعداد مشتریان سازمان
2- تلاش در راستای حفظ و نگهداری و استفاده موثر از نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین سرمایه شرکت و ارتقاء سطح دانش و فرهنگ سازمانی کارکنان از طریق آموزش های مستمر به منظور بهبود عملکرد و شکوفایی توانمندی های آنان
3- تسریع در فرآیندهای کلیدی (تامین، فروش و خدمات پس از فروش و ارائه گزارشات دقیق و به موقع به مشتریان بخش خدمات مشاوره و آموزش)
4- بهبود و ارتقاء سیستم های نظارتی و عملیاتی به منظور پایش عملکرد و پیشگیری از ایجاد انحراف در راستای تطبیق هر چه بیشتر عملکرد و اهداف شرکت
5- حفظ و تداوم تخصص و تجارب سازمانی از طریق توسعه سازمان و یکپارچه سازی و دانش محوری
۶- پاسخگویی به شکایات مشتریان به صورت منصفانه و بی طرفانه و شناسایی علل شکایات، اصلاح و بهبود فرآیندها با هدف کاهش شکایات و جلب رضایت مشتریان و سایر ذینفعان و رازداری و عدم افشای اطلاعات مشتریان
۷- شناسایی، ارزیابی و کنترل مداوم و موثر مخاطرات در شرایط عادی ، اضطراری و بحرانی و کاهش حوادث و بیماری های شغلی
۸-تلاش مستمر برای رعایت کلیه قوانین زیست محیطی و کنترل چرخه عمر خدمات از خرید تا پایان عمر تجهیزات و نگاه به محیط زیست بعنوان عنصر اصلی توسعه پایدار.
بدین منظور استقرار و نگهداری سیستم های مدیریت کیفیت، پایش و اندازه گیری رضایت مشتری، رسیدگی به شکایات مشتری و ارتقاء سطح کیفیت آموزش بر اساس استانداردهای ISO 9001:2008 ، ISO 10002:2004 ،ISO 10015:1999 و HSE-MS را انتخاب و به عنوان نقطه عطفی برای حرکت به سوی تعالی سازمانی از شرکت صماکو در نظر گرفته ایم.
حركت در چهارچوب سياستهاي كيفي،ایمنی، بهداشتی و زیست محیطی فوق، جز با اعتقاد به اصل اتحاد صادقانه وتعهد به رعايت اصول و الزامات سيستم مديريت یکپارچه ميسر نخواهد بود .
اينجانب ضمن اعلام تعهد كامل به اجرا، حفظ و نگهداري سيستم، از كليه اعضاء محترم شرکت صماکو انتظار دارم با درك كامل اين خط مشي، مشاركت خود را به صورت مستمر در تحقق اهداف به كار گيرند.